Wanneer er problemen zijn, is het van belang die zo snel en zo goed mogelijk op te lossen. Indien u vragen heeft met betrekking tot een bepaald vak, kunt u contact opnemen met de desbetreffende docent. Voor overige zaken is de mentor het eerste aanspreekpunt, daarna de teamleider.
Wanneer ouders of leerlingen een klacht over de school hebben, kunnen zij uiteindelijk hun klacht mondeling of schriftelijk bij de directeur indienen. Deze zal bemiddelend optreden en zich inspannen om tot een goede oplossing te komen. Het kan echter voorkomen dat er behoefte is om een kwestie met een vertrouwenspersoon, die geen relatie met de school heeft, te bespreken. Het bestuur heeft daartoe twee vertrouwenspersonen aangesteld.
Ook kunnen de vertrouwenspersonen behulpzaam zijn bij het op schrift stellen van een klacht. Mocht de klacht niet tot tevredenheid afgehandeld worden, dan bestaat de mogelijkheid de klacht bij de Geschillencommissie Bijzonder Onderwijs in te dienen. De ernst van de klacht kan er ook toe leiden dat een klacht direct bij deze commissie ingediend wordt.
Naam en adres van de vertrouwenspersonen:
- dhr. L. Broere, Harderwijk, e-mail: l.broere@leidraadconsult.nl
- mevr. A. Schut – van Sorgen, Soest, e-mail: a.b.schut@kpnmail.nl
Adres van de geschillencommissie:
Geschillencommissie Bijzonder Onderwijs
Postbus 394 3440 AJ Woerden
telefoon: 070-3861697
website: www.gcbo.nl
Met betrekking tot klachten over seksuele intimidatie, discriminatie, geweld, e.d. kunt u zich ook rechtstreeks richten tot: De vertrouwensinspecteurs van de onderwijsinspectie. Zij zijn tijdens kantooruren te bereiken op telefoonnummer 0900-1113111